Knjižnica Mirana Jarca Novo mesto Skozi stara mestna vrata, v svet prihodnosti, znanja in igranja

www.potrošništvo.com – Se bomo prebudili?

25.10.2017 18:00:00

Lokacija: Trdinova čitalnica

Nizozemski antropolog, filozof in primerjalni religiolog Marcel Messing je v svoji knjigi WWW–Worden Wij Wakker? (Se bomo prebudili?) že pred desetletjem načel temo o možnostih duhovnega razvoja za svet in človeštvo ter mogočnih skritih silah v ozadju, ki ta razvoj upočasnjujejo ali celo preprečujejo. Skozi dolgoletno delo in raziskovanje je v nekem trenutku prišel do spoznanja, da se pod površino informacij, dogodkov in marketinga nahaja še neka druga resnica. To ga je motiviralo, da o tem nekaj napiše.

 

Zunanjim signalom, ki napovedujejo preobrat v razvoju socialno-kulturnih odnosov na globalni ravni smo priča že nekaj časa. Nastopila je informacijska doba, globoko v ideologiji neoliberalnega potrošništva, ki je že pred tem iz človeka potreb (skupnosti) ustvarila človeka želja (individualizem). Ta človek je v sistemu, v katerem živi, zelo neveden in hkrati tarča psiholoških manipulacij. Ima občutek, da je svoboden, saj lahko poljubno izbira in tako spreminja svet.

 

Socialni analitiki pravijo, da je sodobna družba, ki hkrati ne bi bila tudi potrošniška, skoraj nemogoča. Če kdo občuti nezadovoljstvo nad današnjo globalno ureditvijo, ga ta trditev nehote pritisne ob zid in sili v slepo ulico, saj ne ponuja nobenega upanja v boljši jutri.

 

Kaj pa je navkljub temu mogoče spremeniti?

 

Mejne znanosti govorijo, da globalnih tokov razvoja človeštva in njegovih paradigem ni mogoče spremeniti brez temeljne duhovne spremembe, ki se mora zgoditi v človeku samem.

 

Marcel Messing vidi rešitev v duhovno prebujenem človeku, v središču katerega deluje svetloba. Ta nova energija, t.i. peti eter, omogoča uporabo potencialov, ki so nam na voljo v atmosferi zemlje, v duši sveta (anima mundi). Prebuditev latentnih dušnih zmožnosti nas poveže z našim bistvom, zemljo in kozmosom. S to povezavo pride uvid, ki omogoči spoznanje narave sveta in človeštva, kakršna v resnici sta.

 

V tem zavedanju sodobno potrošništvo kot spektakularni imaginarij velike obljube ni več nobena ovira, temveč doživljanje materije, v kateri se lahko znajdemo kot iskalci ali popotniki na poti skozi življenje.

 

Lepo vabljeni!

 

« Nazaj